vineri, 21 noiembrie 2008

Copiii din ziua de azi

Tot mai multi copii mananca de la fast-food. Intr-o zi, fiind la Mc, in timp ce-mi mancam hamburgerul cam cu noduri ca ma gandeam ca bag in mine produse modificate genetic, vad doua tipe, la vreo 15 ani si la vreo 90 de kg fiecare sau mai mult [cine stie?], cu tava plina de tot felul de produse d-astea „light” care te ingrasa ca naiba si distrug sanatatea. Cum naiba nu se simt alea sa dea ceva jos de pe ele? Hai ca mai e si explicatia ca asa au fost ele dintotdeauna, ca n-au ce face; dar nici sa bage in ele chestii de la Mc si sa se ingrase si mai rau. Ele cand se uita in oglinda ce vad? Cand nu au loc sa stea pe capacul de la wc ce simt? Se simt bine? Si daca nu, de ce nu fac nimic in privinta asta? Din contra ele isi agraveaza situatia.

Ma uitam aseara pe youtube la un filmuletz cu o fetita din Germania sau nush de unde care avea 120 de kg si maica-sa ii dadea sa manace pizza si hamburgeri. Daca eu aveam un copil, o fata in special, care sa fie asa grasa, o inchideam in casa si o sapt ii dadeam numai apa si salata, ca sa o dezobisnuiesc de porcarii. Dupa aia nu mai vedea nici un ban de buzunar de la mine, ca sa nu poata sa se duca la Mc sa bage prostii in ea. Sau ca sa nu fiu asa drastica [cu toate ca asa ar merita ] m-as simti eu ca mama, ca parinte si as incepe sa gatesc mai sanatos, fara grasimi, fara semi-preparate, fara mancare in oras. Mi-as face timp [ca mai e si scuza asta ca sunt o mama care lucreaza si n-am timp sa gatesc si asa imi duc copilu la fast-food] si as gati mai sanatos.

La 20 de ani cum or sa arate fetele alea? Or sa mai traiasca pana atunci? Care e explicatia? De ce noi de acum suntem predispusi la obezitate? De ce exista atat de multi copii grasi? Din vina parintilor? Eu asta cred. Ei prefera sa-si tina copiii in casa, la calculator, la televizor, dandu-le sa manance numai semipreparate, numai porcarii, decat sa-i lase in fata blocului sa se joace, decat sa le ia o bicicleta si sa-i trimita in parc, decat sa-i trimita la un club sportiv. E normal? Eu una as face niste tabere, niste centre speciale pentru acesti copii, unde sa existe un nutritionist care sa-i indrume, si pe ei si pe parinti, unde sa practice un sport, unde sa fie ajutati.

Mai avem mult de invatat si in privinta alimentatiei, si in privinta sanatatii.

De Neuronul Blond

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu