duminică, 23 noiembrie 2008

Copiii din ziua de azi - part II

Spuneam intr-un post anterior ca deja din ce in ce mai multi copii devin supraponderali, o parte din vina purtand-o alimentatia lor si o alta parte din vina o poarta “grija” exagerata a parintilor, care prefera sa-i tina in casa decat sa-i lase in spatele blocului sa se joace.

Cel putin in Bucuresti, intr-un procent destul de mare copiii au calculator acasa. In loc sa iasa afara dupa scoala, sa se joace, ei stau in casa si se joaca pe calculator. Am vazut copii de 12 ani cu profil de hi5, am vazut fete de 15 ani care isi puneau pe hi5 poze indecente si asteptau “commuri” la ele.

Asa cum eu am fost “Generatia Pro TV”, adolescentii de azi sunt “Generatia Messenger”. Deja au un limbaj de messenger [pe care eu una nu-l inteleg], folosesc expresii precum DulCe saU AmArA, cUmiNtE SAu vuLgArA, RaMaN MErEu OrIgInAlA, Dlagutzik si Dooolcik, inlocuiesc ş cu j, i cu y. Am incercat sa citesc un mesaj scris in halul asta si m-a luat durerea de cap, mi-a luat jumate de ora sa descifrez 10 randuri [si nu din cauza ca sunt blonda]. As vrea sa vad o lucrare scrisa de un copil de clasa a 7-a sa vad daca scrie „ Emin3sCu era kul ji desteept ji o ubea mooolt pe V3ronik Micl3”. =))

Am auzit saptamana trecuta o discutie despre partea negativa a Internetului. Copiii or sa ajunga sa stea numai pe Messenger, sa nu mai iasa din casa [apropo, daca scriu intr-un blog nu inseamna ca nu am o viata personala si ca-mi petrec tot timpul pe net], sa socializeze doar online, sa-si dezvolte si mai mult vocabularul asta “minunat”.

Pe langa faptul ca devin obezi, mai devin si inculti. Cati adolescenti au activitati extrascolare? Cred ca procentul lor este destul de mic. Cand aveam vreo 10 ani si nu aveam Messenger [thank God for that ca cine stie cum ajungeam acum] ai mei ma duceau la tot felul de cursuri de engleza, de pictura si da, recunosc m-au dus si la cor. Sunt antitalent si la cantat si la pictat, dar conteaza ca nu m-au tinut in casa si ca am facut ceva trebuia sa-mi dezvolte creativitatea.
Stay tuned pentru “Copiii din ziua de azi - part III” in care voi vorbi despre jocuri.

De Neuronul Blond

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu