duminică, 8 februarie 2009

Despre relatii part I

S-a terminat sesiunea, deci revin la scrisul pe blog. In seara asta voi vorbi despre relatii, mai exact despre rolul barbatului intr-o relatie.

Era la un moment dat o reclama la televizor in care un rocker motociclist cu parul lung, cu pantaloni de piele, incepe o relatie cu o tipa; pe parcursul relatiei tipa il convinge sa se tunda, sa poarte camasa si sacou, sa renunte la motocicleta. Intr-un final cei doi se despart, motivul tipei fiind “Nu mai esti barbatul de care m-am indragostit”. Sa stiti ca asta se intampla si in viata de zi cu zi.

Cunosti o persoana, te indragostesti nebuneste de ea, dar pe parcurs incepi sa-i impui anumite lucruri: nu mai vorbi asa tare; nu te mai duci singur/a in locul ala, mergem impreuna; chiar trebuie sa porti bluza aia?; sunt alergic/a la pisici deci trebuie sa scapi de ea; tu chiar asculti porcariile astea? Si ma rog, exemplele continua. Oare daca accepti ca persoana iubita sa iti schimbe cate ceva din modul tau de viata iti pierzi personalitatea si te lasi condus de ea? Sunt de acord ca intr-o relatie cele doua persoane implicate trebuie sa evolueze impreuna, sa-si creeze propriul stil care sa inglobeze cate ceva din personalitatile si preferintele amandurora. In nici un caz nu sunt de acord cu relatiile in care unul comanda si celalalt sta cuminte si asculta.
Am vazut saptamana trecuta un astfel de cuplu: el era ca un mielusel pe langa ea, nu-i iesea din cuvant, de fapt nu avea nimic de spus in fata ei. Imi imaginez ca tipul respectiv inainte sa o cunoasca pe ea avea o personalitate proprie, stia foarte bine ce vrea si ce nu vrea de la viata lui, dar cumva a ajuns o marioneta in mainile ei. Cum poti sta cu o astfel de persoana din care poti face orice vrei? Cand te indragostesti de o persoana, te indragostesti pentru ce e ea, nu pentru ce ar putea sa devina in mainile tale.

Este evident ca in orice cuplu normal te schimbi; poate incepe sa-ti placa muzica pe care o asculta perechea ta, sau filmele care ii plac si ei. Asta e un lucru normal, dar nu trebuie sa arunci la gunoi toate preferintele tale in materie de muzica sau filme pentru a le imbratisa pe cele ale partenerului.
Dar ca sa nu ma abat prea mult de la subiect, sa vorbesc si despre rolul barbatului intr-o relatie. La 90% din intalnirile mele [vorbesc de prima intalnire cu un tip] eu trebuia sa aleg locul in care mergem. Am incercat sa le spun ca daca ei m-au invitat in oras, normal era ca ei sa aleaga locul, nu eu. Mereu am auzit acelasi argument: “Pai daca te duc intr-un loc care nu-ti place? Asa ca mai bine alegi tu.” Chestia asta se poate generaliza si la o intreaga relatie, nu numai la o prima intalnire. Cum ziceam, cei doi trebuie sa evolueze impreuna cam din toate punctele de vedere, nu e normal ca ea sa aleaga mereu barul/clubul/restaurantul/hotelul etc. Macar o data as vrea sa vina prietenul meu la mine si sa-mi zica “Mergem in locul X si tu nu o sa ai nimic impotriva”. Sau sa decida ceva la care eu nu o sa am nimic de zis, bineinteles ca daca nu-mi place locul in care mergem, o sa astept cuminte pana plecam de acolo si o sa-i zic ca nu mi-a placut; nu fac crize de isterie, nu-mi dau ochii peste cap, oricum nu sunt genul.

Noi, femeile, ne-am luptat atat de mult pentru egalitate, pentru a avea aceleasi drepturi ca si ei, dar din cand in cand ar fi frumos sa-si mai impuna si ei punctul de vedere; daca e unul rezonabil se accepta, daca nu, se negociaza.

Bineinteles ca exista si extrema cealalta in care femeia e cea tinuta sub papuc, e controlata si nu are dreptul la opinie. In orice caz nu va lasati manipulati si condusi de o alta persoana; daca nu ajungeti la un compromis, la un acord, cum ar fi de exemplu “Astazi mergem la filmul ales de mine, data viitoare la cel ales de tine” poate ca ar trebui sa va ganditi daca merita continuata acea relatie.

PS. in postul asta nu ma refer la relatiile in care cei doi stau impreuna sau sunt casatoriti pentru ca nu doresc sa intru in subiecte mai grave.

De Neuronul Blond

6 comentarii:

  1. esti un neuron destept si ai perfecta dreptate. Daca l-ai ales asa, de ce sa il schimbi, de ce sa urli la el pentru chestii care te amuzau intainte? decat sa cautam nod in papura, mai bine le spunem verde in fata ca nu mai vrem si gata... ca de cele mai multe ori de-aia incercam sa ii schimbam, pentru ca in subconstient dorim altceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Probabil unele femei cred ca daca isi "modifica" prietenul dupa bunul lor plac, or sa fie mai fericite, or sa aiba o relatie perfecta. Dar nu numai femeile gandesc asa, sunt si unii barbati care cred asta.

    Neuronul Blond

    RăspundețiȘtergere
  3. a, da, sunt barbati care fac o adevarata arta din asta, transformand femeia de langa ei intr-o fiinta fara pic de personalitate... e trist.

    RăspundețiȘtergere
  4. mai trist e ca exista femei care permit asta.
    @Neuronul Blond: "din cand in cand ar fi frumos sa-si mai impuna si ei punctul de vedere; daca e unul rezonabil se accepta, daca nu, se negociaza" - genial!

    Neuronul Brunet

    RăspundețiȘtergere
  5. Abia am ajuns acasa, am fost sa o vad pe sora mea, si am deschis repede calculatorul sa intru pe blogul ei abia nascut, de doar cateva ore. Si mi-a amintit de felul in care scrieti voi fetelor. Habar nu aveam ca am o sora asa sensibila... Si am vrut sa impartasesc cu voi, ca ea deja doarme. :)
    http://fetitapetocuri.blogspot.com/2009/02/suflete-pereche.html

    RăspundețiȘtergere
  6. Noi fetele incercam uneori sa schimbam anumite obiceiuri la partenerii nostri nu numai pentru ca neaparat ne dernajeaza ,ci si poate pentru ca la un moment dat ne plictisim atat de tare incat simtim nevoia sa rupem din monotonie. Ne place sa avem cu cine sa ne certam,iar daca baiatul nu se ridica la nivelul asteptarilor noastre si nu face totul cum am vrea noi ,ne enerveaza si cearta continua ,ceea ce consideram noi ca este sanatos pentru relatia noastra. Si totusi nu renuntam la relatie..De ce? Pentru ca am arunca un lucru daca am sti ca nu e cineva care sa il culeaga de jos :D

    RăspundețiȘtergere