duminică, 25 ianuarie 2009

Despre casatoriile gay

Citeam saptamana trecuta intr-un ziar ca Uniunea Europeana ne recomanda sa legalizam casatoriile intre persoanele de acelasi sex. Masura care mie mi se pare absolut normala si care nu o sa afecteze in nici un fel societatea romaneasca. Am auzit tot felul de pareri precum “Daca se legalizeaza casatoriile gay, o sa-i vedem pe strada tinandu-se de mana sau o sa vedem barbati imbracati in rochie de mireasa si astfel ce exemplu dam copiilor?”. In primul rand, ii putem vedea si acum tinandu-se de mana pe strada pentru ca nu e ilegal sa fii gay. Se pot saruta in parcuri, se pot imbratisa pe strada; bineinteles ca lucrurile astea nu prea se intampla pentru ca le este frica de opinia publica. De casatorii in biserica nu se pune problema, pentru ca Biserica ortodoxa nu o sa accepte niciodata astfel de casatorii. Deci care e problema?

Exista cupluri gay care traiesc de ani de zile impreuna si daca vor sa se casatoreasca, eu zic ca ar trebui sa le permita legea sa o faca. In opinia mea, ei vor sa se casatoreasca nu datorita statusului social pe care ti-l aduce casatoria, ci pentru a putea lua de exemplu decizii medicale pentru partenerul de viata [daca eu as fi in coma, parintii ar lua toate deciziile care ma privesc din punct de vedere medical “o deconectam de la aparate sau nu?”; daca as fi casatorita, sotul meu ar lua toate deciziile] sau pentru a avea dreptul la o mostenire legala in cazul in care partenerul moare. Stiu ca suna sinistru insa astea sunt si argumentele lor.

In nici un caz nu as fi de acord ca persoanele gay sa adopte copii si din acelasi motiv eu nu consider ca doua persoane de acelasi sex care s-au casatorit pot forma sau se pot numi o familie.
Ceea ce m-a deranjat in aceasta problema a fost opinia Bisericii si a unor deputati. Ei afirmau ca 96% din populatia Romaniei este ortodoxa. Chiar asa sa fie? Nu vreau sa intru in detalii acum, dar daca ai fost botezat ortodox cand erai mic dar nu te-ai dus toata viata la Biserica, nu te-ai rugat si nu ai respectat sarbatorile, asta nu te face ortodox. La ultimul recensamant a iesit ca 96% dintre romani sunt ortodocsi nu pentru ca asa si este, ci pentru ca in chestionarul respectiv la rubrica “religie” nu exista varianta “nu am nici o religie” si de asemenea s-a considerat ca daca esti botezat ortodox automat tu crezi in religia ortodoxa. Ca sa nu mai zic ca persoanele care nu au nici o religie, deci nu au avut ce casuta sa bifeze in respectivul chestionar, platesc prin taxele lor si salariile preotilor ortodocsi. Apropo, cate dintre persoanele gay au fost botezate ortodox cand erau mici?

Un preot spune in acel articol din ziar ca “Poporul român este suveran si nu doreste legalizarea casatoriei intre homosexuali”. Serios? A facut acel preot vreun sondaj de opinie la nivel national si astfel a aflat ca poporul roman nu doreste legalizarea casatoriilor gay?
Ca sa fiu perfect sincera, chiar daca s-ar face un sondaj de genul acesta, sunt sigura ca majoritatea romanilor nu ar fi de acord cu chestiunea in cauza, insa nu mi se pare normal ca un preot sa vorbeasca in numele tututor romanilor.
De ce nu vor romanii legalizarea casatoriilor intre persoanele de acelasi sex? Vreau si eu un motiv bun..

PS. Daca ajung la 30 de ani si sunt singura, ma casatoresc cu cea mai buna prietena a mea si la 80 de ani o sa fim babele alea doua ciudate care locuiesc cu 15 pisici. The future is good so sounds good.

PPS. Despre Biserica Ortodoxa va mai vorbi si Neuronul Brunet

De Neuronul Blond

6 comentarii:

  1. ce scârbosenie, urmeaza legalizarea casatoriilor dintre oameni si animale ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu discut daca e scarbos sau nu. E vorba de drepturile lor si atat.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu e scarbosenie, draga, ca banuiesc ca esti fata, dupa exprimare. il intrebam ieri pe iubitul meu ce ar face daca copilul lui ar avea inclinatii gay, si acelasi lucru te intreb si pe tine. l-ai respinge, sunt convinsa, ca ai o minte inchisa, lucru penibil in sec.21... si scumpa mea celula inteligenta, practicanti sau nu, ortodocsi sunt 86% dintre romani, doar ce am dat examen din asta.:)) daca nici macar preotii nu sunt bine informati... te pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. Un deputat a afirmat ca 96% dintre romani sunt ortodocsi, eu nu am facut nici un sondaj de opinie in acest sens. Dar nu mi se pare relevant acest motiv, ca majoritatea romanilor sunt ortodocsi din moment ce si cei care sunt gay pot fi ortodocsi.

    RăspundețiȘtergere
  5. hai sa ma bag si eu in seama ca musca in... lapte :))
    @cineva: mai tovarasu, nu crezi ca ar fi cazul ca drepturile lor sa fie respectate? atata timp cat nu li se permite sa adopte copii [adica sa influenteze intr-un anume fel un creier "tabula rasa"], de ce nu? ceea ce fac ei in intimitatea anusului lor [ma refer la barbati, desigur] nu te priveste pe tine. decat daca vrei sa privesti. si daca vrei, noi nu te judecam, ca noi nu suntem incuiate.

    @cristina: multumim in continuare de comentarii, sunt binevenite. in ceea ce priveste "cantitatea" de ortodocsi, probabil ca esti mai bine informata decat preotii/politicienii din romania. bafta in continuare la examene.

    @colega mea, neuronul blond: oricum e irelevant cati ortodocsi sunt. cand esti botezat nu esti intrebat daca vrei sau nu acest lucru ca nah... esti si tu mic :P ulterior iti poti forma singur idei despre divinitate, predestinare si alte tampenii.
    Neuronul Brunet

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place sa va citesc. :) Da, evident ca atunci cand simti ca iti plac persoanele de acelasi sex ca si tine, nu iti pui mana in barba si zici, scarpinandu-te: bah, da` ia stai nitel, eu sunt ortodox, ce fac eu aici? Aia simti, se intampla. Am cunostinte gay, si sunt asa sinceri si simpatici. Ma refer aici la baieti, pentru ca eu am impresia ca lesbienele sunt un pic perfide...

    RăspundețiȘtergere